Få 10% bonus! Brug koden "JUL17"
 
Close Action Panel

Betingelser for handel

HANDELSBETINGELSER For Bewooden.DK’s Samhandel Med Forbrugere
 
 
Bewooden.dk drives af BeWooden Danmark IVS, cvr. nr. 37039187 fra adressen Store Torv 9, Aarhus 8000. 
Følgende handelsbetingelser er gældende for al handel på Bewooden.dk for private forbrugere 
 
Hurtig kontakt
Du kan kontakte os på tlf.: 25 33 98 89 man-fre fra 08-17, eller på mail info@bewooden.dk som vi besvarer indenfor 24 timer i hverdage. 
 
Betingelser
Bewooden.dk har åbent 24 timer i døgnet, dog kan webshoppen kortvarigt være lukket pga. vedligholdelse. Bestilling kan kun foretages via hjemmesiden www.bewooden.dk, og når shoppen er tilgængelig. 
Du skal være i besiddelse af et gyldigt betalingskort for at indgå et køb på Bewooden.dk
 
Betaling
Bewooden.dk accepterer betaling med:
VISA, VISA Electron, Maestro og Mastercard, PayPal, Dankort, MobilePay, alm. bankoverførsel.
 
Vi tager ikke gebyr for betaling med kreditkort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt. 

Bewooden.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at hverken vi eller andre uvedkommende kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under trans-aktionen med PBS.

Priser
Alle priser på Bewooden.dk er dagspriser og er gældende på bestillingstidspunktet. Køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingstidspunktet.
 
Levering
Fragtprisen afhænger af dit samlede køb, pakkens vægt og størrelse. Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

  • GLS levering til nærmeste pakkeshop (ved køb under 700,00 DKK): 29,00 DKK.
  • GLS express levering (ved køb under 1200,00 DKK): 80,00 DKK.
  •  
Hos Bewooden Danmark IVS handler det om hurtig og sikker levering. Derfor garanterer vi at din pakke er afsendt fra vores lager senest 24 timer efter din ordre er afgivet på hverdage. Bewooden Danmark IVS forsender bestillingen med GLS til den af køber angivne modtageradresse, på den dato, der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog, at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af væsentlig forsinkelse (adskillige dage) eller decideret udeblivelse af leverancen, fremsender Bewooden Danmark IVS naturligvis en ny leverance uden yderligere beregning. Idet omfang køber ønsker levering med anden transportør sker leveringen for køberens regning samt risiko.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 
Når du handler på www.Bewooden.dk har du selvfølgelig  24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 
Det er naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor en måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Varens stand, når du sender den retur?
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 
 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger 
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger- 

Varen sendes til: 
Bewooden Danmark IVS 
Store Torv 9 
8000 Aarhus. 

Klageadgang  
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@bewooden.dk. 
Hvis vi ikke kan nå til enighed kan du klage til forbrugerklagenævnet. 

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Dette sker ved at vi overfører pengene tilbage på det kort der blev brugt i forbindelse med dit køb 
Du vil modtage refusion indenfor 3-5 hverdage.
 
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du; 

a)     Har modtaget din vare 
b)     Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis 
c)     Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes på info@bewooden.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du ved at trykke her. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. 
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.  Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 
Returnering sker på adressen nævnt under reklamation og varereturnering. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen indenfor 3-5 hverdage. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Ansvarsfraskrivelse:  
Bewooden.dk er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af, at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte vare lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes købers handling, undladelse eller forhold som ligger uden for Bewooden.dk’s kontrol, eksempelvis oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout (force majeur) eller lignende. 
 
Hvad skal jeg sende med tilbage?  
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, ordrenummer samt udfylde vores fortrydelsesformular som du finder her
 
Ekspeditionen går hurtigere hvis du ligeledes vedlægger følgende: 
Kontooplysninger. 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.  
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger 
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 



Modtag vores nyheder
Indkøbskurv
Samlet pris 0 DKK
Gå til kurven